07 apr TEDxBratislava transparentne
Pri našej komunikácii sa veľmi často oháňame slovami neziskový projekt a dobrovoľníctvo. A chceme pridať aj slovo transparentný. Všetky prostriedky na TEDxBratislava získavame od ľudí, ktorí nám veria – od účastníkov a partnerov, preto sme sa rozhodli ukázať, ako boli tieto prostriedky využité v ročníku 2012.
V položke príjmy je to jednoduché, približne polovica je od našich partnerov a druhá polovica je zo vstupného, kde nám pomáhajú aj dobrovoľné vyššie príspevky nad rámec vstupného od účastníkov.
Pri výdavkoch je to zložitejšie. Zahrňuje aj najmenšie výdavky ako sú šnúrky na menovky až po najväčšiu položku, ktorou je catering. Jedlo, prenájom priestorov a letenky pre rečníkov zhltnú dve tretiny rozpočtu. Možno si poviete: Však zrušte to jedlo a znížte vstupné na polovicu (alebo robte TEDx bez naháňania sponzorov). Aj sme o tom uvažovali. Ak však chceme, aby si ľudia nasýtili hlavy myšlienkami hodnými šírenia, musíme sa najprv postarať o ich žalúdky. Protiargument by mohol byť, nech sa ľudia idú najesť do reštaurácií v okolí, lenže to by sa zas vytratila veľmi dôležitá časť TEDx-u, ktorou sú vzájomné rozhovory s rečníkmi, sprievodné aktivity a networkovanie počas prestávok.
Po tom, ako nám po minulé roky po vypredaní lístkov zostávalo veľa záujemcov na ”čakačke”, pre štvrtý ročník sme sa rozhodli zvýšiť počet divákov. To však TEDx-u zvýši výdavky na nájom a catering. Do rozhodnutia sa nám nešlo ľahko, lebo je možné, že skončíme v strate, ktorú budeme pokrývať z vlastných vreciek. Aby sa tak nestalo, potrebujeme vypredať všetky lístky a získať ešte niekoľko partnerov. Ak by ste nám radi pomohli, tak poďte na TEDx a nalákajte aj svojich známych, ktorí možno TED a TEDx ani nepoznajú. A ak poznáte nejakú firmu, ktorá nám fandí, dajte nám o nej vedieť, možno ich presvedčíme, aby sa stali partnermi nášho podujatia.
Radi zodpovieme vašu akúkoľvek otázku o ktorejkoľvek položke a radi prijmeme rady, ako vynakladať prostriedky efektívnejšie.