21 júl Stretnutia
Niekto si želal dlhšie prestávky, niekto kratšie. Nám sa zdali optimálne a komu bolo málo, po poslednom bloku sme networkovali až do polnoci (a niektorí aj dlhšie). Niektorí by dokonca chceli celý TEDx kratší s menej spíkrami. Tu nepredpokladáme, že by sme podujatie skracovali. Robíme ho raz za rok, dávame doň 5 mesiacov práce a chceme preto tento jeden deň naplno využiť. Určite je to náročné, ale chceme ponúknuť viac rozmanitých spíkrov a dostatok času na rozhovory a stretnutia.
K tým rozhovorom. Ešte stále sme národ trochu bojazlivý a neoslovujeme neznámych ľudí. Snažíme sa účastníkom pomôcť prostredníctvom menoviek (necháme miesto na dopísanie tém o rok), interaktívnej tabule, workshopov. Ak máte nápad na nejaké aktivity, dajte nám vedieť.
Budeme vás viac vyzývať, môžeme skúsiť organizované diskusie na spoločné diskusie, ale urobiť ten rozhodujúci krok, musí urobiť každý sám. Jedna účastníčka nám napísala, že nikto ju neoslovil a tak už o siedmej odišla. Nenapísala však, či ona sama oslovila niekoho. Ďalší nám navrhol zoznamovaciu agentúru pre účastníkov, pouvažujeme o nej 🙂 Jedna rada na záver k proaktivite od jednej z účastníčok – poriadne sa vyspať deň predtým, aby ste mali dosť energie na rozhovory.
Zaujímavou výhradou bola aj sťažnosť na veľké množstvo marketérov medzi účastníkmi. O TEDx sa naozaj zaujíma veľa ľudí z oblasti marketingu, veď aj v samotnom organizačnom tíme je tretina z nás s touto oblasťou nejak spojená. Snažíme sa dávať o TEDxBratislava na vedomie kde sa dá a budeme v tom pokračovať. Opäť, ak máte nápad ako dať o nás vedieť aj mimo kreatívneho biznisu, budeme veľmi radi.
Mali sme aj otázku, načo boli premietané TED videá, keď tie si môžeme pozrieť aj doma. Je tomu tak preto, že je to podmienka licencie TED, vďaka ktorej môžeme organizovať TEDxBratislava. Niekto sa pýtal na titulkované videá na našom webe. Nevieme, ktoré presne boli myslené, ale tie , ktoré sme premietli, na stránke sú. Ostatné môžete nájst na www.ted.com/talks. S titulkami súvisí aj to, že by sme mohli myslieť na sluchovo postihnutých, ktorí sa TEDx-u zúčastniť nemôžu, pretože nemáme tlmočníka do posunkovej reči. Pracujeme však na tom, aby všetky slovenské videá mali aj slovenské titulky.
Sťažnosť sme dostali na rodovú nekorektnosť. Naše materiály, dotazník a najmä tričko boli písané v mužskom tvare, kvôli čomu bolo pre účastníčku tričko nenositeľné. Celý náš tím myslí na našich účastníkov rovnako a nerozlišujeme muž alebo žena, pre nás sú predsa všetci rovní. Taktiež všetci používame angličtinu, kde rodová korektnosť neexistuje a tieto dva faktory sa pretavili aj do textov.
Bolo veľmi príjemné čítať, či by sme TEDxBratislava neurobili častejšie do roka, napríklad dvakrát. Ale zrejme nie. Príprava nám zabrala 5 mesiacov nášho času. Ukrajovali sme čas pracovný aj ten strávený s rodinou. Po TEDx-e sme šťastní, ale vyčerpaní vypli. Na dobrovoľníckej bázi viac ako jeden TEDxBratislava ročne možný nie je.
Lenže TEDx nemusíme organizovať len my, môže to urobiť ktokoľvek z vás, môže byť v inom meste, môže byť menší, môže byť len špecificky zameraný (deti, ženy, ekológia, konkrétny región). Ak sa do toho pustíte, podporíme vás, poradíme a pomôžeme v rámci našich možností.
A máte ešte jednu možnosť. Môžete navštíviť niektorý TEDx v okolitých krajinách, najbližšie TEDxBrno, TEDxVienna alebo TEDxYouth@Budapest. Zoznam TEDx podujatí nájdete na www.ted.com/tedx.