Koľko by stál TEDxBratislava (keby sme ho nerobili zadarmo a rečníci bez nároku na honorár)

Koľko by stál TEDxBratislava (keby sme ho nerobili zadarmo a rečníci bez nároku na honorár)

Je pre nás kľúčové byť dôveryhodným partnerom a ísť ostatným príkladom. Aj to je jeden z dôvodov, prečo každoročne zverejňujeme náš rozpočet.

Keďže nikto z nášho tímu nemá prostriedky dotovať akciu z vlastných peňazí, počas roka sa hráme s rozpočtom a prognózujeme výdavky tak, aby sme neskončili v strate. Organizovať podujatie každý rok “odznova” s budgetom takmer na nule, je určitou výhodou, aj keď sa to na prvý pohľad tak nemusí javiť. Výhoda spočíva v tom, že musíme nad každým výdavkom do ďalšieho ročníka intenzívne rozmýšľať. Vymýšlať, čarovať, zháňať. Bez toho, aby sme každý rok automaticky robili to isté, s tými istými dodávateľmi. Finančná neistota nás tak núti každý rok hľadať inovatívne riešenia a vďaka tomu vám pripravíme vždy originálny event.

Na začiatku každého ročníka bilancujeme a pýtame sa otázky: dá sa to aj lacnejšie, môže nám dodať službu alebo produkt v požadovanej kvalite aj niekto iný a lacnejšie? Táto “finančná” diskusia sa týka aj ceny lístka.

Našim cieľom nie je na evente zarobiť, ale zorganizovať kvalitné podujatie, ktoré inšpiruje ľudí. V posledných rokoch vidíme, že stúpa aj počet iných podobných kvalitných podujatí. Je to pre nás výzva, aby sme nezaspali na vavrínoch a snažili sa každý rok v niečom zlepšiť. Nechceme však zvyšovať cenu lístka, ktorá síce je na pomery obdobných konferencií „ľudová“, ale i tak môže byť pre bežného človeka (napr. študenta) na hrane. Takže na jednej strane sa snažíme priniesť väčšiu kvalitu, no na strane druhej nezvyšovať cenu lístka.

Každý rok sa snažíme prísť na to, ako to čo najlepšie vizualizovať. Minulý rok sme to zobrazili pomocou “koláča”, kde sme rozmenili cenu lístka na drobné podľa jednotlivých položiek rozpočtu. Pozrite sa, ako sme čarovali v roku 2015.

TEDxBratislava_2015_rozpocet_2

Veríme, že aktivity, ktoré človek robí zadarmo a z čistého nadšenia, sú často kvalitnejšie. Pretože sú robené zo srdca a s vierou, že sú potrebné. Členovia TEDx tímu nie sú platení. Rovnako tomu je aj v prípade rečníkov.Tento rok sme si preto len tak zo špacíru vymysleli odpovedať na otázku: Koľko by stál event, keby členovia tímu a rečníci boli odmeňovaní?

Tu je trocha matematiky:

1 člen tímu (v tíme nás je 15) venujúci sa TEDxBratislava v priemere 10 hodín / týždeň počas obdobia september – júl za hodinovú mzdu 6 € / hod.

Poďme si to dať do rovnice: 15*10*40*6=36 000 €

Za jeden ročník sa predstaví na pódiu v priemere 17 vystupujúcich, ktorí by boli odmenení v priemere 1000 eurami     =      17 000 €

Pri súčasnom rozpočte 52 500 € na produkčné náklady by tak TEDxBratislava stál až 105 500 €. Partneri nás každý rok podporia sumou približne 20 000 €, čiže na lístkoch by sme museli vyzbierať 85 500 €. To by pri počte predaných lístkov 550 znamenalo cenu lístka vo výške 155 €. Súčasná cena lístka je 59 €.

Dobre, dosť bolo matematiky. Na vyváženie a na záver dodáme, že sa tešíme vašej kontinuálnej podpore, ako aj podpore našich partnerov. Dávate nám tým vedieť, že ešte stále sa nám darí posúvať kvalitu podujatia smerom nahor, a to aj napriek tomu, že podujatie je absolútne neziskové. Preto sa už tešíme na TEDxBratislava 2016, nezabudnite sa registrovať!